ОтАгентОтветить на сообщение
КBucks
Дата10.09.2003 01:53:12Найти в дереве
РубрикиДревняя история; 11-19 век;Версия для печати

Иван Грозный о себе


>Ясно, что в целом все это клюква, но интересно знать - в чем конкретно ? :-)

"— за все время царствования не было ни одного казненного без суда и следствия, общее число «репрессированных» составило от трех, до четырех тысяч. (А времена были лихие — вспомните Варфоломеевскую ночь).
А теперь вспомните, что вам рассказывали о Грозном в школе? Что он кровавый самодур и проиграл Ливонскую войну, а Русь тряслась в ужасе? "

Прежде чем разоблачать "мифы" об Иване Грозном, Прозорову не помешало бы ознакомиться с произведениями самого царя в которых он себя достаточно точно характеризует.

" Во имя отца, и сына, и святаго духа, святыя и живоначальныя
троицы, и ныне, и присно, и во веки веков, аминь, и по
благословению отца нашего Антония, митрополита всея России, се
аз, многогрешный и худый раб божий Иоанн, пишу сие исповедание
своим целым разумом. Но понеже разума нищетою содержим есмь, и от
убогаго дому ума моего не могох представити трапезы, пищи
ангельских словес исполнены понеже ум убо острюпись, тело
изнеможе, болезнует дух, струпи телесна и душевна умножишася, и
не сущу врачу, исцеляющему мя, ждах, иже со мною поскорбит, и не
бе, утешающих не обретох, воздаша ми злая возблагая, и ненависть
за возлюбление мое. Душею убо осквернен есмь и телом окалях. Яко
же убо от Иерусалима божественных заповедей и ко ерихонским
страстем пришед, и житейских ради подвиг прелстихся мира сего
мимотекущею красотою; яко же к мирным гражданам привед, и
багряницею светлости и златоблещанием предахся умом, и в
разбойники впадох мысленныя и чувственныя, помыслом и делом;
усынения благодати совлечен бых одеяния, и ранами исполумертв
оставлен, но паче нежели возмнитися видящым, но аще и жив, но
богу скаредными своими делы паче мертвеца смраднеиший и
гнуснеиший, его же иереи видев, не внят, Левит и той возгнушався,
премину мне. Понеже от Адама и до сего дни всех преминух в
беззакониях согрешивших, сего ради всеми ненавидим есмь, Каиново
убийство прешед, Ламеху уподобихся, первому убийце, Исаву
последовах скверным невоздержанием, Рувиму уподобихся,
осквернившему отче ложе, несытства и иным многим яростию и гневом
невоздержания. И понеже быти уму зря бога и царя страстем, аз
разумом растленен бых, и скотен умом и проразумеванием, понеже
убо самую главу оскверних желанием и мыслию неподобных дел, уста
разсуждением убийства, и блуда, и всякаго злаго делания, язык
срамословия, и сквернословия, и гнева, и ярости, и невоздержания
всякаго неподобнаго дела, выя и перси гордости и чаяния
высокоглаголиваго разума, руце осязания неподобных, и грабления
несытно, и продерзания, и убийства внутрення, ея же помыслы
всякими скверными и неподобными оскверних, объядении и пиянствы,
чресла чрезъестественная блужения, и неподобнаго воздержания и
опоясания на всяко дело зло, нозе течением быстрейших ко всякому
делу злу, и сквернодеяниа, и убивства, и граблением несытнаго
богатства, и иных неподобных глумлений. "

Духовная грамота Ивана Грозного. 1572 г.